2011. május 2., hétfő

manana

Tudtátok, hogy a manana nem csak holnapot, hanem reggelt, de még azt is jelenti, hogy majd? Hát nekem sikerült ezt rögtön az első napon megtanulni! MAJD! Nekem, akinek a 3msp hosszú idő!:)

Szóval jobban tettük volna, ha előző este kicsit figyelmesebben közlekedünk a szállodában. Tudjuk be annak, hogy nagyon fáradtak voltunk, és ezért nem konstatáltuk azt, hogy bár AI ellátás van, az nem azt jelenti, hogy akkor kapunk reggelit, amikor nekünk kedvünk tartja! :)
Simán felkeltünk 8órakor, ezzel nem is lett volna baj. Megittuk a kávénkat, mert mindketten azzal működünk. Javaslom, hogy vigyetek magatokkal vízforralót és kv-t. Nem azért mert nem jó a kv a szállodában, hanem mert, aki csak azzal indul reggelente, annak a vizet fel kell forralnia! Tudjátok, hasmenés, hányás. Elkerülheted! :)(egyébként az étteremben NE igyál kv-t, inkább a lobby vagy pool bárban, du. pedig a caffe bárban) :)
(Ez volt az első kép, amit reggel a teraszra lépve megpillantottam)
Szóval komótosan kipakoltunk a bőröndünkből. Mivel a csomagba is lassan került be a sok ruha, így elment az idő a kipakolással. 3/4 10 kor elindultunk reggelizni. A személyzet meg már terített az ebédhez. Nem hatotta meg őket a cillamillás pillantás. Reggeli csak 1/2 10ig! Éhen halok szégyen szemre az AI szállodában! De ha AI, akkor csak van valahol kajaaaa? Nem? 
(Étterem előtti képrészlet)
3  perc alatt kiderült, hogy 10 és 17 között  a pool bárban lehet az étkezések között valami nasihoz jutni! 10 óra volt! Kértem a bácsit, üssön össze nekem 1 melegszendvicset. Nagyon csodálkozott, hogy ki az a bélpoklos, aki a reggeli után fél órával már enni akar? Mondta, hogy manana! :) Mi van? Ma nem lesz nyitva, csak holnap? Nem tehetik ezt meg velem. Megkérdeztem, hogy hol lehet akkor valami harapnivalóhoz jutni? Itt! Csak még nem hozták át a nasihoz valókat az étteremből! És mikor lesz ebből szendvics? Manana!  Later? Sí, sí, sí! Jó. Mérgemben és éhségemben megettem 2 banánt. Már ez elég lett volna, de én addigra már csakazértis enni akartam. A bácsi megkérdezte mennyi szendvicset kérek. Gondoltam melegszendvics , abból jöhet. 4. Mutatom az ujjaimon. Bácsi visszakérdez, 4? Iiiigen, de gyorsan. Furcsán nézett rám, nem értettem miért. Csak akkor , amikor nagy sokára (11órakor) megkaptam a 4 szendvicset, 4 külön tányéron. Aznap a szendvicshez járt chips. Én túl voltam 2 banánon, 2 kávén, 1 koktélon. :) 3at böcsületből megettem! A világ  sok helyén éheznek az emberek, pl. itt Kubában is, én meg... Nagyon elszégyelltem magam, soha többet nem hagytam ott ételt a tányéromon, nem pazaroltam. Inkább 2x szedtem, ha valami ízlett.
11-re jött a telepített idegenvezető a szállodába. De mi lekéstük! Így mindent saját magunk fedeztünk fel.
A szállodában 24 órás pénzváltó hely van. Cadeca. Nagyon kiváltságos helyzet ez. Jól is váltanak, helyben is van, és bármikor élhetünk ezzel a lehetőséggel. Éjjel- nappal! Sok 4-5xos szállodának nem volt ilyen kedvező helyzete. Mondjuk elég sokszor tartanak szünetet, vagy a számítógép nem működik! de hát itt manana van ezerrel! :) No problemo, gyere vissza később, és nem adod nekem a papucsod? Nem, mert én is szeretem. de esküszöm, ha legközelebb visszamegyek, nekiadom! :)
A park tényleg gyönyörű. Legalább ez igaz volt a leírásból. Ősfás, pálmafás, virágos, gondozott.
 (Háttérben egy buxus tortuga :) )
Az idő továbbra sem emlékeztetett arra, hogy a karibi térségben vagyunk. Nagyon fújt a szél, de a nap sütött. 1 elég csúnya hidegfront végét kaptuk el. Ugye milyen jó, hogy az 1 héttel előbbi piszok olcsó út nem jött össze? Minden rosszban van vmi jó! Kollégám felvilágosított, hogy Kubában arra figyeljek, ha jó idő van, és nem fúj a szél, azonnal menjünk le az óceánhoz fürdeni. Megértettem miért mondja. Reggelente az első utunk a partra vezetett, és csak utána mentünk enni. Hullámos, szeles beach, irány a város, sima víz irány a part. 3 féle jelzés van a parton! Zöld: vízbe menni, vízbe vinni, vízen menni mindennel lehet. Sárga: bemehetsz gyalogszerrel. Piros: minden TILOS! Na jó, a bokádat érheti a víz, úgy is kapsz a nyakadba is! :) Az életmentő meg könyörtelenül kifütyül! Első nap rögtön a fodros, habos, fütyülős vízzel találkoztunk. De hol a jelzés? A Balatonon komoly viharjelző rendszer van kiépítve. Gondoltuk itt, ahol a hurrikánok sem ritkák, komoly riadórendszerük van . Ahogy azt Móricka elképzelte. Nézzed csak! :)
(a komoly viharjelző)


...és ilyen, ha nyugodt, sima a víztükör. 1000féle színárnyalatot fedezhetsz fel. Minden nap más más színű csoda. Hihetetlen. Nem lehet betelni vele! Csak szuperlatívuszokban tudnék róla mesélni!
(a vitorla színe korrelál az óceán színével)
Nekünk volt a legszebb partszakaszunk. Saját beach bár, pálmafák, nádtetős napellenzők, katamarán, vízibicikli, pipa, békatalp...meg strandröpi pálya!
A napágyakkal vigyázz! Kevés van belőle és komoly vadászösztönre vall, ha találsz 1-1 épet belőle! Ezért mi reggeli előtt mindig ott kezdtünk, strandcucc le, mi fel reggelizni, majd 1 normál kv a  lobbiban, aztán vissza a partra. Mondanom sem kell, hogy az ágyat a legritkább esetben használtuk. Szinte alig feküdtünk a parton. Helyette inkább visszértornát végeztünk a szép lábért és a feszes popsiért. Gyaloglás a vízben, közben lelki élet élése, nevetés, fürdés, fotózás, beszélgetés a helyi emberekkel, tánc a vízben... És már is eljött az ebéd.

Vigyázz a nappal. Használj magas faktorú naptejet. Észrevétlenül le lehet égni, de nagyon csúnyán. Láttuk!  Mi mindig a fák árnyékában a napernyő alatt tartózkodtunk. És még is tartós, mély egészséges napbarnított bőrrel jöttünk haza, nem pedig leégve, rákpirosan! :)
A délutáni felfedező körutunkon a szállodában 1xcsak magyar hangot hallunk a hátunk mögött. Sziasztok lányok! :)  Rajtunk kívül a szállodában 3 magyar barátnő volt. 2 nappal előttünk érkeztek, és nagyon örültek nekünk, mert meghoztuk a jóidőt! Mi, akik  olyanok voltunk, mint a gyermekdalban...tudjátok azok a fázós madarak :) Milyen lehetett itt pár napja?! :)
Délután 4 óra felé betértünk a Cafe bárba 1 kávéért. Ezt szokásunkká tettük. Rögtön kérdezte Arnaldo, hogy honnan jöttünk. Magyarország! Ááá, Jó napot. Szép vagy! Jött magyarul a válasz! És összedobott 1 capuccinot just for you felszolgálással. Tetején fahéjból virágocskával. És ezek után én mindig így kaptam! :) Csoda, hogy kávéfüggő lettem?! :)
Elmentünk a délutáni táncórára, amit a szállodai animátorok tartottak. 2x voltunk, először és utoljára! :) de ahhoz jó volt, hogy megismerkedtünk a szórakoztató személyzettel is. José Luis és Alan nagyon kedves kubai fiúk voltak, akik elvittek bennünket szórakozni 2x, utána levették rólunk a kezüket, mert látták, hogy boldogulunk mi nélkülük is. Mondjuk kerültük őket, mert messziről kiabálták, hogy magyar lányok gyertek táncolniiii. És a mikrofonba ordibálták a nevünket. Micsoda népszerűség!
Kezdtük szépnek látni a szállodát. Így, már az első nap. Mi lesz itt 2 hét után. Még nem tudtuk, de ha sejtettük is volna akkor sem csinálnánk másként semmit. Vagy talán még is? Talán ezt a mananat hamarabb élvezném...még jó hogy volt rá lehetőségem, és remélem még lesz is! :)
HAKUNA MATATA! Csak annyit jelent, szép az élet itt lent! :D








1 megjegyzés: