2011. április 25., hétfő

kezdetek III.

Persze akartam én, nagyon. Már rég! Kaptam is könyvet a kedvestől! (vagyis akkor már ex kedvestől), de azért ez kedves volt Tőle :)
Névnapi meglepi! Akkor még senki nem sejthette, hogy 1 hónapra rá, igen hasznosnak fog ez az ajándék bizonyulni. Gyakorlatilag a bibliám lett! :) (l. majd később)
És én, ugye aki könyvet kap a kezébe, jókislány módjára el is olvastam! Már csak azért is! :) Még az utazás előtt! És milyen jól tettem!
Minden utazásunkhoz az Útitárs kiadványait szoktuk megvenni. Nem a legolcsóbb könyv, de nagyon jól használható. Élvezhető leírások, szállás és étterem kalauz, térkép és sétaleírás, történelem és építészet, szórakozás és egyéb infó. Szóval jó! De ez sem tökéletes! :) Erre Yoel hívta fel a figyelmemet!:) De ki az a Yoel? Róla majd később lesz szó! :) 

Nos, ott ülök az utazási irodában, és akkor derül ki, hogy az az út, amelyet kinéztem piszok kedvező áron, persze NINCS! Arra az időpontra csak jóval drágább utak vannak. Pffff. Mily meglepő!  annyit nem tudok adni egy útra. Meg elveim is vannak! :) És egyébként is. Menni akarok! És ezt látják rajtam! "De miért nem megyünk mi Dominikára??? Oda sokkal olcsóbb, meg klassz akciós útjaik vannak" mondja az utazási irodás. Dominika??? Bachata??? Hát nem! Nem akarok az 5xos resortsban ülni, szürcsölni a koktélokat, fürdeni az óceánban, és semmit sem csinálni, csak úgy lenni. Ott. Még akkor sem, ha "1 kilóval" olcsóbb, mint egy akciós 3xos kubai AI. 
De miért? Kérdem én, miért olcsóbb? Ezt is megtudtam ám: mert oda megy charter járat, míg Kubába csak menetrendszerinti járatok mennek. Nos van egy nagy különbség a charter és a menetrendszerinti repülőjegy között. Az ár! De az jó nagy különbség ám! Jó ha tudod, bármely utazáshoz. Ha charterre foglalsz jegyet, akkor kis szerencsével az utazás közelében piszok olcsón kaphatsz utat, mert ugye a charter járatokra előre megveszik  az ut. irodák a jegyeket, fel kell tölteni a gépet bármi áron, akár úgy, hogy olcsóbban, ár alatt adják el az utat. Míg ha  menetrendszerintivel utazol, akkor jársz jól, ha minél távolabbi időpontban foglalod le az utadat. Mert az árak az indulás közeledtéhez növekedni fognak! Na de ennyire!!!! 
Szóval nem lesz út! Drága! Én meg csalódott! És nem vagyok ahhoz hozzászokva, hogy amit eltervezek, az ne úgy legyen! Persze a pofonok megtanítottak arra is, hogy semmi sincs véletlenül. Ha nem hát nem, akkor maradok. Nem az enyém volt az az út. Mint ahogy a ruha sem, amit nem veszek meg valamiért, és aztán meggondolom magam, visszamegyek de már nincs meg! És kapom: "sajnálom, elvitte más. Miért nem vetted meg akkor?" Csak!!! Ha nekem volt szánva, hát ott is várt volna engem! :) Nem igaz? Na ez az egyik filozófiám! 
S láss csodát, 2 napra rá jött a telefon, hogy találtak nekünk utakat!!! 1 héttel későbbi időpontra, picit drágább ugyan, mint az eredetileg kinézett, de még megfizethetőőő! :) Csak gyorsan gyorsan válasszunk szállodát! De hogyan, mi alapján? Úristen, ki segít ebben? Nekem és a barátnőmnek különböző igényeink vannak. Én a reggelihez ragaszkodom, Ő a csillagokhoz van hozzászokva. Lehetőleg 3nál több legyen! :) Én még sosem voltam AI ellátásos nyaraláson, mert nem vagyok a szálloda rabja, szerettem megismerni az országot, várost, ahol jártam, és ebbe beletartozik a gasztronómia is. Szeretek piacon kajálni, dobozból enni, megkóstolni az útmentén árult gyümölcsöket, helyi különlegességeket...Beülni oda, ahol a helyiek étkeznek, és nem oda, ahol a turisták esznek. De mindezt egy karibi országban, ahol nagy a szegénység, bár a térség legjobb orvosi ellátása itt van- képzelhetitek, ha azokkal a gépekkel gyógyítanak, amit még tőlünk "kaptak" a 80-as években! És akkor ha itt van a legjobb orvosi ellátás, akkor milyen lehet a többi országban: Haitin, Jamaicán, stb :D És a legnagyobb turistákat érintő egészségügyi problémát a disenteri okozza (rapid lefolyású hasmenés, hányás), hát nem volt kérdés, hogy AI ellátást választunk! :) 
Most jöhetnek a csillagok! Az ár igen meggyőző tud lenni.Le is hoztam az 5-ből 2-őt! :) Maradt a 3X. Fenntartásokkal! Látva a képeket, meg az útikönyv tájékoztatását, miszerint a csillagok itt máshogy teremnek, mint nálunk, vagy az Eu-ban! Magyarán nem jelentenek semmit! :) Hú, ezt meg is tapasztaltuk a 2. utunkkor! :( Tehát 3x AI. Szűkül a kör! 
Helyismeret semmi. Még jó, hogy van net! Itthon. Mert kint nincs, legalább is nem úgy folyik, mint itt, csak úgy csordogál, drágán! Na de itthon pillanatok alatt lecsekkolja az ember barátait, szeretteit, annak szeretteit, titkos szeretteit...na szóval ezt a nyilvános kukkoldát használva, fórumokat olvasva tájékozódtunk, hogy nem minden szállodának van saját partja, van olyan, aminek ugyan van, csak egy 2x2 sávos úton kell átmenned! Kizárva! Van olyan, aminek egyáltalán nincs partja. Remek. Ott vagyunk a világ másik végén és egy medencében pancsikoljunk az óceán helyett! Kizárva! Van, ahol minden van, csillagok, part, medencék,  kánaán- drága! Kizárva! Van ahol semmi sincs, és még közel sincs! Kizárva! 
Így kb. maradt 2 hotel, ami közül választottunk. Ezek egymás mellett voltak, a Tortugát néztük ki, mert picivel olcsóbb volt, mint a Kawama, és gyönyörű kertje a képeken! Juhééééj! Győzelem, meg van, utazunk, kell a lóvé gyorsan gyorsan, hogy lefoglaljuk, mert ami van ma, az nincs holnap! :) Meg amit megtehetsz ma, azt ne halaszd holnapra, meg ki korán kel....:)

Egyszóval UTAZUNK!!! Nem egészen 3 hét múlva...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése